Naši
učitelji Branka Lazor, Ivana Dokuš Komarica, Nataša Marković, Josipa Rabadžija, Renata Krulić, Marija Jendrek, Tihomir Pleša i Lucija Martinčić u
Pečuhu su učili kako organizirati i voditi školu u prirodi na Kalniku
|
|
U sklopu prekograničnog projekta Mađarska-Hrvatska održao se četverodnevni
trening za nastavnike za rad u Školi u prirodi. Trening se održao od 13. do 16. listopada u Pečuhu u Mađarskoj. Cilj je osnovati prvu takvu školu u Hrvatskoj,
bila bi to Škola u prirodi po uzoru na mađarske standarde, a planira se otvoriti u Kalniku . Nositelji projekta su TZ općine Kalnik i „Zelena misao“ iz
Mađarske sa sjedištem u Pečuhu.. Na edukaciji su bili učitelji iz OŠ Ljudevita Modeca, OŠ Kalnik i OŠ „Vladimir Nazor“. Učitelji naše škole koji su bili
na edukaciji: Branka Lazor- pedagog škole, Ivana Dokuš Komarica, Nataša Marković, Josipa Rabadžija, Renata Krulić, Marija Jendrek, Tihomir Pleša i Lucija
Martinčić.
U Pečuh smo stigli 13.10.2011. Upoznali smo se s voditeljima i poslijepodne krenuo je naš obilazak
grada. Najprije smo otišli u posjet Etnografskom muzeju gdje smo istraživali povijest Pečuha i mađarskog dijela Baranje uz pomoć narodnih nošnji i uporabnih
predmeta, kao i namještaja, posuđa, alata i drugih predmeta koji su tamo izloženi. Nakon toga posjetili smo Prirodoslovni muzej gdje smo gledali izložbu „Koliko
ptica, toliko jaja“. Tada je uslijedio praktični dio našeg razgledavanja: šetnja kroz gradsku povijest. Podijeljeni smo u skupine i dobili smo zadatak da upoznamo
povijesne i kulturne znamenitosti Pečuha. Svi smo zadatke uspješno obavili, zabavili smo se, a usto smo i puno naučili o starom dijelu Pečuha. Tako je završio
prvi dan naše edukacije.
Prijepodne drugog dana proveli smo u jednoj od škola specijaliziranih za izvođenje škole u
prirodi u koju učenici dolaze jedanput godišnje na jedan dan, a nastava je osmišljena ovako: prvo u učionici provedu teoretski dio zadataka, ponove i usvoje nova
znanja koja će kasnije upotrijebiti u drugom, terenskom dijelu nastave. Pokraj škole nalazi se poučna staza kraj šume i kroz šumu na kojoj učenici izvršavaju
praktične zadatke. Učenici su promatrali prirodu, imali su različite zadatke i igre, svaka aktivnost u šumi bila je vođena - trebalo je uključiti sva osjetila.
Po završetku terenskog dijela nastave, sve se ponovilo, učenici su za rad dobili drvene „novčiće“.
Poslijepodne smo otišli u školu u koju učenici dolaze na više dana, za razliku od škole koju
smo posjetili prijepodne. I u ovu školu učenici dolaze jednom u tijeku školovanje sa svojim razredom. U toj u potpunosti ekološkoj školi smještenoj uz rub
šume, u kojoj se sve reciklira, mi smo bili učenici i isprobali smo sve stvari koje učenici rade: održavanje čistoće prostorij, razvrstavanje smeća,
štednje vode i energije, pravljenje komposta od ostataka hrane, grijanje na drva. Radili smo i živjeli u zajednici, razvijali svjesnost o ekologiji. Svaki dan
su bila teoretska predavanja, pa praktični rad u šumi, predavanje šumara, igre u prirodi, i u svemu smo uživali. Tako smo proveli četiri dana učeći,
proučavajući prirodu, zabavljajući se.
Edukacija je bila dobro pripremljena i organizirana. Svi sudionici su aktivno sudjelovali, svaka
aktivnost je bila motivirajuća. Naučili smo da se neke aktivnosti mogu provoditi u svakoj školi kroz terensku nastavu, izvanučioničku nastavu.
|
|