7. 2. 2013.
PREDSTAVLJAMO ASISTENTE U NASTAVI
Pomagači puno znače
Djeca koja imaju zdravstvenih poteškoća, nažalost, ne mogu lako pratiti nastavu
pa se teško obrazuju. No, sve je lakše uz asistente u nastavi koji im pomažu cijeli školski dan. I u našoj školi imamo nekoliko asistenata. Ispitali smo ih, a oni su nam otkrili sve o njihovom poslu
Svi mi znamo kako je to biti đak. Ponekad je lako i sve nam ide od ruke, a ponekad tako
zamorno, dosadno, teško i naporno. Ali, jeste li se ikada zapitali kako izgleda školovanje djece koja imaju ozbiljnijih zdravstvenih poteškoća? Vjerojatno ne. Školovanje djece koja
imaju takav oblik poteškoća veoma je teško. Djeca ne mogu tako lako pratiti nastavu i ne mogu sama raditi. Jasno, potrebna im je pomoć. Vršnjačka i učiteljska pomoć nije tako
funkcionalna jer i sama djeca moraju pratiti nastavu, a učitelji podučavati. Djeci s takvim teškoćama u nastavi najviše pomažu asistenti u nastavi.
Njihov je posao raznovrstan, a sastoji se od nošenja školske torbe, pomoći u pisanju i
čitanju, razumijevanju gradiva, odlaska na odmor. I u našoj školi imamo nekoliko asistenata u nastavi. Više njih radi u nižim razredima, a samo dvoje u višim. Asistenti u
nastavi naše škole su Marijana Blažun, Vanda Ivanković Đurakić, Silvija Pokos, Selina Miljanović i Dario Sokač. Oni su nam ukratko ispričali kako izgledaju njihovi dani u
klupama s djecom, kako rade i kako oni to doživljavaju.
Dario Sokač Radim s učenikom Leonardom iz 6. a razreda, pomažem mu u nastavi i radu.
Osim njemu, pomažem i družim se i s ostalim učenicima. Na početku svakog sata pobrinem se da se učenik pripremi za sat, a tijekom sata mu pomažem i
brinem se da se napiše, izračuna ili pročita. Ovaj mi posao nije struka, inače sam profesor zdravstvene kulture, ali ga volim. Još radim kao
trener rukometne ekipe „Mlinar“. S učenikom se veoma dobro slažem i razgovaram i o privatnom životu i o školi. Smatram da sam vesela osoba,
spremna pomoći drugima. U slobodno vrijeme idem u ribolov. Ne smatram da je ovo manje važan posao i jako ga volim. |
|
Marijana Blažun Asistentica sam u nastavi u 3. c razredu. Volim raditi s djecom, a kako nema mjesta
za profesora tjelesne i zdravstvene kulture radim ovo. Pomažem učeniku da sve prepiše s ploče, zabilježi domaću zadaću, riješi zadatke, pojasnim ako mu
nešto nije jasno. Sjedim pokraj njega i kontroliram ga, ali, kad zatreba, pomažem i drugim učenicima ako je to potrebno. U slobodno se vrijeme bavim rukometom i
treniram djevojčice. Volim ovaj posao i zadovoljna sam njime jer je lijepo raditi s djecom, a i atmosfera u školi je ugodna. |
|
Vanda Ivanković-Đurakić Asistentica sam učeniku Mihaelu iz 3. b
razreda. Za ovaj sam se posao odlučila jer sam po struci učiteljica pa sam se htjela na bilo koji način baviti tim poslom. Radim tako da dođem malo
ranije u školu i pričekam Mihaela te se zajedno pripremimo za rad. U razredu smo kad god možemo te učenik prati nastavu kao i ostali. Posebno radimo
hrvatski jezik i matematiku i tada smo u kabinetu kod profesorice Ane. Učeniku pomažem u svemu, u pripremi materijala za rad, provjeravam je li sve zapisao.
Zadovoljna sam svojim poslom jer sam mnogo naučila, a i iskustvo u struci stječem svaki dan. Rad s učenikom kojem je potrebna pomoć oplemeni osobu. |
|
Silvija Pokos Radim kao asistentica u nastavi u 4. a razredu učeniku Mateu. Moj posao je
pomagati tom učeniku i svim učenicima kojima je pomoć potrebna. Prvenstveno pomažem u učenju, savladavanju gradiva. Učenika koncentriram na nastavu, brinem
se da prati što učiteljica govori. Sviđa mi se ovaj posao zato što je zabavan i dinamičan. Ovaj bih posao preporučila ljudima koji vole raditi s djecom i koji žele
učiniti nešto korisno i dobro. Nemam mnogo slobodnog vremena, no volim ga provesti čitajući. |
|
Selina Miljanović
Asistentica sam u nastavi u 5. d razredu. Pomažem učeniku u učenju i praćenju nastave. Osim toga tu je i fizička pomoć, pomoć u hodanju po stepenicama, nošenje torbe i
spremanje stvari. Volim raditi svoj posao zato što, osim što dajem, mnogo i dobivam u svom radu. U slobodno vrijeme bavim se slikanjem.
|
|
|
Anketirala: Matea Koren, 7. e Fotografije: Martina Valec-Rebić
|