Kako vam se sviđa nastava na daljinu?
Nakon gotovo dva mjeseca nastave na daljinu pitali smo učenike što misle o takvom načinu učenja
Klara Knežević, 8. a: Virtualna nastava mi se sviđa jer imam vremena da sve odradim na vrijeme i bez žurbe (bez obzira na sporo pisanje). Iako je virtualna nastava zaista pregledna i sve radimo kao i obično, ja bih najradije da sve ovo s koronavirusom što prije završi i da možemo natrag u škole jer je puno lakše raditi gradivo uživo. U početku mi je bilo teško sve odraditi na vrijeme, ali sad se polako privikavam i pokušavam ne zaostajati s gradivom.
Lara Lugomer, 8. a: Kada je online nastava započela, nisam se baš najbolje snašla, bilo mi je jako čudno raditi na ovakav način. Sada već i mogu reći da mi se sviđa, ali ima i nekih negativnih strana. Koliko god se učitelji trudili da nam pojasne novo gradivo, ne mogu svi shvatiti, lakše shvaćamo kada nam netko uživo prezentira. Dopadaju mi se videolekcije koje nam učitelji šalju jer mi pomažu da bolje upoznam novo gradivo. Također mi se sviđa što si sama mogu organizirati kada ću i koji ću predmet obrađivati tako da sve stignem napisati i poslati. Cijela ova situacija mi je jako čudna. Nikamo ne možemo ići, a na to nisam naviknuta. Sve u svemu, ovu školsku godinu vjerojatno nikada neću zaboraviti.
Ivan Devčić, 8. a: Ovakav način učenja iziskuje puno samostalnog rada te je manjak interakcije s učiteljima, bar za mene osobno, negativna strana toga svega. Puno je lakše i bolje razgovarati s učiteljem o zadanoj temi nego čitati s ekrana. Ovo je izazov na koji se moramo prilagoditi i što se prije prilagodimo, to ćemo lakše prijeći kroz ovaj period koronavirusa te svih ostalih individualnih problema općenito.
Luka Orejaš, 7. b: Bolja mi je online škola jer lakše dobivamo ocjene i imamo rokove za predati zadaće, a ne da moramo sve poslati isti dan. Ne sviđa mi se što neki učitelji daju više nego što smo radili u običnoj školi i ono što mi ne stignemo odraditi u 45 minuta. To mi jako smeta, ali mi je svejedno bolja online nastava. Vrlo sam se dobro organizirao. Ako sam u nekom zaostatku, prvo to riješim, a ostalo rješavam po rasporedu.
Lana Hajdina, 7. b: Lakše sam se snalazila u običnoj školi jer lakše shvaćam gradivo kada ga učitelji uživo objasne. U online školi moramo sami obraditi veliku većinu gradiva. Sada sam se već privikla na online nastavu pa mi je u redu.
Ema Novosel, 6. c: Kod online škole mi se sviđa to što ne moramo rano ustajati i ako smo bolesni, i dalje možemo pratiti nastavu, a ne sviđa mi se to što ne viđam prijatelje i učitelje i to što nam učitelji ne mogu uživo objasniti neke predmete. Nemam zaostataka i sve radim na vrijeme. Malo teže sam se organizirala zato što učitelji zadaju malo više nego što su zadavali kada smo išli u školu, ali prilagodila sam se i sada mi je lakše.
Matija Berend, 6. c: Meni se online nastava sviđa i ne sviđa u isto vrijeme. Mogu sam organizirati što ću prvo raditi i imam više slobodnog vremena. Zadaće su malo teže, ali testovi lakši. Iskreno, fali mi škola jer želim vidjeti prijatelje i učitelje/učiteljice. Nema više nervoze pred test ili ispitivanje, zato nije zanimljivo. Svi smo mi barem jednom bili sretni kad smo saznali da nećemo ići u školu nego da ćemo to raditi doma, ali siguran sam da više nismo.
Sara Juršetić, 6. b: Sviđa mi se što smo svi bili složni u pridržavanju uputa kako bi se ovaj virus što prije zaustavio, drago mi je što su se učitelji tako brzo i dobro organizirali da naprave ovu online nastavu kako ne bismo zaostali s gradivom. Nedostaje mi škola, treninzi i druženje s prijateljima… U početku mi se bilo teško organizirati, ali sam se brzo priviknula te mi se sada čak i sviđa ovakav način učenja. Ponekad ima puno gradiva za napraviti pa mi oduzme cijeli dan, no pokušavam biti u tijeku te sve riješiti na vrijeme.
Nika Šver, 6. b: Zadovoljna sam kako je organizirana nastava na daljinu. Bojala sam se da će biti više poteškoća s programom, ali na sreću sve funkcionira. Na početku mi se bilo teško organizirati, no s vremenom sam uhvatila ritam. Ipak više volim odlaziti u školu i družiti se s prijateljima. Više mi se sviđa uobičajena nastava, zato što je lakše svladati kada nam profesori usmeno objašnjavaju gradivo.
Lorena Žohar, 5. b: Mislim da nam je ova online škola dobro došla i da sad znamo malo više o računalima i isprobali smo novi način školovanja. Meni organizacija nije problem. Oba načina rada volim i oboje mi je na istom mjestu. Jedino što su nam sada ispiti i način rada drugačiji, ali sviđa mi se online škola.
Lena Šver, 5. b: Kada sam prvi put ušla u online nastavu, sve mi je bilo novo i morala sam se naviknuti. Svaki dan sam mislila na zadatke, kako ću ih riješiti pa sam bila pomalo pod stresom. Znamo dobiti puno zadaće i ponekad je baš naporno to sve odraditi. Na sreću, uspjela sam se dobro organizirati i sve zadatke rješavam na vrijeme, ali nedostaje mi prava škola i druženje s prijateljima, kao i učitelji koji nam na satu lijepo prenose znanje. Prihvatila sam da ćemo ovu školsku godinu završiti online. Nadam se da će početak sljedeće biti bolji i da ćemo sjediti u klupama.
Nika Grbešić, 5. e: Ne volim online nastavu jer se nekako čini kao da dobivamo više zadataka nego što bi u školi dobili inače. To vjerojatno nije istina, već sami sve radimo pa nam se čini kao više. Svaki dan moramo odraditi sve što nam učitelji zadaju, no nije toliko teško jer ipak dobivamo rokove. Učitelji nas razumiju pa nam nekad popuste. No obična nastava mi je i dalje bolja jer su nam učitelji uvijek tu i pružaju nam pomoć. Nedostaje mi „stari način života”, ali moram biti strpljiva jer će ovako brže proći.
Anketu obradile: Dunja Rebić, Mirjam Balen, Lana Hegedić, 6. r.
Fotografija: Lana Hegedić, 6. r.