Mogu li naši učenici biti precizni kao Eratosten?
Naša je škola 21. ožujka sudjelovala 3. put u Međunarodnom projektu Eratostenov eksperiment. Ovog se puta učiteljicama Gordani Podravec i Ivani Dokuš Komarica pridružio dio 7. d razreda te nekoliko učenika 4. razreda
Učiteljica Ivana je na satu geografije prikazala film koji je snimljen prošle godine i prikazuje provedbu istog eksperimenta 8. d razreda. Na satu matematike učenici Ivan Filipan i Marin Mirković kratkom prezentacijom upoznali su razred s Eratostenovom biografijom.
U izradi/bojenju naslova Juliji Nekić, Veroniki Konfic, Anici Jaki, Ivanu Filipanu i Luki Đurđiću pridružili su se Lana Grdić (4. a) te Domagoj Ščetar, Zrinka Đuranec i Vanesa Pukec (4. c). Kao što možete vidjeti na slikama, suradnja je bila više nego uspješna! Šarena slova pobudila su interes kod svakog tko je prolazio stazom u školu – bilo učenika ili roditelja.
Vrijeme za provedbu eksperimenta bilo je savršeno, sunčano bez ijednog oblačka! Učenici su mjerili duljinu sjene koju u podne imaju predmeti duljine jednog metra. Dvije grupe su mjerile ravne štapove uz pomoć velikih drvenih trokuta kako bi precizno odredili pravi kut, a jedna grupa je mjerenje morala obaviti s neravnim štapom bez trokuta. Bit će zanimljivo usporediti dobiveni opseg Zemlje, tko je bio precizniji!
Sada nas očekuje obrada dobivenih rezultata, razmjena podataka sa školama u regiji, te u konačnici odgovor na pitanje jesmo li uspjeli ponoviti eksperiment star preko 2000 godina približno dobro kao Eratosten.
Kako je izgledalo prošlogodišnje mjerenje, možete pogledati ovdje.