IZVANUČIONIČKA NASTAVA
Šestaši učili o Krvavome saboru križevačkom i o šumi

napisao Izvor Osmodec Urednik

Šestaši učili o Krvavome saboru križevačkom i
o šumi

Učenici 6. razreda proveli su u utorak 15. listopada dan u izvanučioničkoj nastavi hrvatskoga jezika, povijesti i prirode

Učenici 6. c slušaju izlaganje učiteljice Marte Matoić

Učenici 6. b i 6. c umjesto u školskim klupama proveli su dvosat hrvatskoga jezika i povijesti u crkvi Svetoga Križa slušajući učiteljice Martinu Valec-Rebić i Martu Matoić koje su govorile o povijesti najstarije križevačke crkve, legendama o nastanku grada i Krvavom saboru križevačkom iz 1397.

Najprije su promotrili crkvu slušajući o njezinoj povijesti i važnosti za Križevce. Razgledali su oltar, vitraje, slike i orgulje diveći se radu strpljivih i talentiranih umjetnika. Oltar je 1756. izradio kipar Francesco Robba za zagrebačku katedralu, a u Križevce je stigao nakon obnove katedrale. Vrijedne orgulje na koru crkve radili su križevački graditelji orgulja iz obitelji Erhatić.

Nakon toga su uz veliku sliku križevačkoga sabora Otona Ivekovića zajedno čitali i razmatrali ulomke iz romana Milutina Mayera Krvavi sabor križevački.

Nauči su da se Krvavi sabor križevački održao 27. veljače 1397. Sabor se održao kako bi Hrvati prihvatili kralja Sigismunda, čiju su krunu hrvatski velikaši predali kralju Ladislavu tijekom borbe kod Nikopolja jer nisu znali jer im kralj živ. U sabor su pozvani uz posebno pismo kojim im je kralj obećao da im se neće ništa dogoditi usprkos izdaji. Za vrijeme sabora izbila je svađa i tučnjava. Nakon toga Sigismundovi pristaše usmrtili su bana Stjepana Lackovića i ostale hrvatske plemiće, čime je kralj pogazio svoju riječ.

Nastava u šumi

Nakon nastave u crkvi Sv. Križa učenici 6. a i 6. b proveli su dvosat prirode u šumi u pratnji učiteljice Petre Kačarovski.

Učenici su dobili razne zadatke podijeljeni u skupinama pod nazivima: bukve, gljive, paprat  i ježeki. Zadaci su imali veze s imenom grupe, npr. ježeki  su trebali tražiti razne životinje i fotografirati ih, a bukve  su trebale promatrati drveće i sve u gornjem sloju. Zajedničko svim skupinama bilo je to da su trebali ispunjavati listić sa zadacima u kojima su trebali upotrijebiti prijašnje znanje. Na kraju su dobili zadatak da od uslikanih fotografija naprave prezentaciju ili plakat.

 

Tekst: Mirjam Balen, 6. r.
Fotografije: MVR, Dunja Rebić, Silvija Pokos

Povezani članci