Drugaši se borili tko će pročitati više knjiga
Učenici 2. c razreda sudjelovali su sa svojom učiteljicom Sandrom Maurović u projektu čitanja Naša mala knjižnica
U čitateljski projekt Naša mala knjižnica krenula sam sa svojim 2. c razredom kako bi učenici više čitali, stvarali i naučili nešto novo. Nisam ni znala u početku u što se upuštam. Znala sam da su mi učenici jako znatiželjni i bila sam svjesna da im moram pružiti više. Sadržaje projekta korelirala sam sa svim predmetima. Krenuli smo s radom čim smo dobili knjige.
Zamislila sam da svaki mjesec odradimo stvaralačke radove jedne knjige. Učenici su bili oduševljeni zadatcima. Najviše im se svidjelo izrađivati sobu djevojčice iz slikovnice Ide Mlakar Črnič „U blizini živi djevojčica”. Poistovjetili su se s likom usamljene djevojčice te je bilo i suza. Obožavali su književno djelo s detektivima Tiko i Piko i stalno su me ispitivali ima li i ostalih nastavaka detektivske knjige u našoj školskoj knjižnici. Djevojčicama se jako svidjelo književno djelo Kestutisa Kasparavičiusa „Drhturavi vitez”, osobito njegove ilustracije i likovi.
Istraživali smo i više detalja o pojedinim zemljama pisaca nego što se tražilo u istraživačkim zadacima, a nekim učenicima se to toliko svidjelo da su istraživali i druge zemlje svijeta. Zanimljivo im je bilo izrađivati Sunčev sustav i prometna sredstva. Svidjele su im se priče Tamare Bakran „Rosica i Fazan i druge priče” te Nade Horvat „Slučajevi Macana detektiva”. Igrali smo se, izvodili pokuse, slikali, crtali, izrađivali, pisali, lijepili, pekli kekse mačje jezice, otkrivali…
Učenici su proširili svoj vokabular, a što mi se najviše svidjelo, doslovno su se „borili” tko će pročitati više knjiga i doći k meni po vagončić za čitateljski vlakić koji je svakim danom bio sve duži. S veseljem su uređivali i svoj kreativni kutak za čitanje. Svaki su dan donijeli neku svoju sitnicu: lampice, igračke, jastuke, knjige, stolice i sl. Svatko je htio imati nešto svoje u kutku za čitanje.
Ova školska godina je bila teška za moje drugaše. Oni su generacija koja još nije bila na izletima, u kinu ili kazalištu te im je ovaj projekt pomogao da otputuju u svijet mašte. Neprestano su nešto izrađivali te nisu imali vremena ispitivati kada će epidemija proći i kada će već jednom i oni na izlet.
Na kraju projekta odabiru se i nagrađuju razredi koji su pobijedili na likovnim i literarnim natječajima. Moji učenici 2. c razreda pobijedili su u kategoriji nagradnih natječaja vezanih uz slikovnicu Tiko i Piko te su nagrađeni poklon vrećicama.
Tekst: Sandra Maurović, uč.
Fotografije: Sandra Maurović, uč.; Romana Erhatić, prof.