Sviđa im se u našoj školi
U posljednje dvije godine pridružilo nam se nekoliko novih profesora: Anica Hrlec iz fizike, Matej Dobrić iz kemije i Ivona Božić iz glazbene kulture. Profesor kemije u našoj školi radi već treću godinu, profesorica fizike nam se pridružila u prvom polugodištu prošle školske godine, a profesorica glazbene kulture stigla je početkom ove školske godine. Saznali smo što misle o našoj školi
Kako ste se snašli u našoj školi? Jeste li zadovoljni učenicima i njihovom aktivnošću na satu?
Ivona Božić: Prvi dojmovi su bili takvi da sam bila oduševljena aktivnošću djece u razredu, no malo razočarana glazbom kakvu djeca danas slušaju. No, to me samo potaknulo da ih usmjerim na pravi put odabira kvalitetnije glazbe. Gledajući iz moje perspektive, smatram da sam se dobro snašla s obzirom na to da sam tek diplomirala, a nadam se da su i učenici zadovoljni. Za sad je moje iskustvo pozitivno i mislim da nema razloga da se to promijeni.
Anica Hrlec: Prvi dojmovi su mi bili dosta zanimljivi jer sam prije radila s gimnazijalcima, a sad sam došla raditi s manjom djecom. Ovdje treba puno više pažnje posvetiti odgoju i motiviranju učenika. A što se tiče fizike, fizika je fizika, samo na nižoj razini. Budući da je to predmet koji učenici dobivaju tek u 7. razredu, za taj predmet ih treba motivirati. Mislim da o tome kako sam se snašla bi trebalo pitati naše učenike i što oni misle, je li to moje snalaženje bilo dobro. Ja mislim da sam se dobro snašla i da sam kliknula s đacima.
Matej Dobrić: Prvi put školu sam vidio iz automobila kada sam prolazio pored nje na putu za Gornju Rijeku. Škola je na zelenom brežuljku uvijek izgledala predivno. Kada sam došao u školu raditi u rujnu 2019., vidio sam da je škola stara, žedna obnove i ulaganja, ali divnog i toplog kolektiva i učenika koji nose i uvijek će nositi pozitivni duh škole. Raditi s djecom skoro uvijek je izazovno, pogotovo u osnovnoj školi i, napomenuo bih, nikada dosadno. Na jednom mjestu, u jednom razredu postoje djeca različitih profila i interesa. Nisu sva djeca zainteresirana za kemiju ili matematiku, i to je sasvim u redu. Cilj poučavanja je i kod takve djece pobuditi osjećaj znatiželje i osjećaj uspješnosti jer svaki učenik barem u jednom dijelu gradiva uvidi smisao onoga što uči i osjeti izvrsnost. Kada takvu reakciju primijetim na licu učenika, onda za mene veće nagrade od toga nema.
Rad s djecom ponekad zna biti zahtjevan i težak. Kako ste se odlučili za učiteljski posao?
Ivona Božić: Rad s djecom obožavam i tek sad, kad sam počela raditi u školi, dobila sam potvrdu da sam izabrala pravu struku. Završila sam studij glazbene pedagogije koji je usko povezan s radom podučavanja djece pa sam se stoga i odlučila za rad u školi.
Anica Hrlec: Obožavam rad s djecom i to mi je stvarno jako lijepo. Kad bih se sad trebala odlučiti za neko drugo zanimanje, ne znam koje bih izabrala. Nakon toliko godina ne mogu zamisliti da moram raditi s nekom drugom grupom ljudi. Odlučila sam se na rad s djecom prvenstveno zato što sam završila takav fakultet koji nas je podučavao za rad u školi. Meni se uvijek sviđalo boravljenje u školi i rad s đacima te praksa koju smo na fakultetu prošli.
Matej Dobrić: Ljubav prema ovoj profesiji na mene je prenijela moja baka koja je bila učiteljica razredne nastave, a kasnije i ravnateljica u OŠ Novigrad Podravski, a ljubav prema kemiji kao znanosti usadila mi je moja učiteljica kemije još u osnovnoj školi.
Za neke od predmeta potrebna je dobra oprema kako bi se najbolje svladalo gradivo. Koliko ste zadovoljni opremom koja vam je na raspolaganju?
Ivona Božić: S opremom za nastavu glazbene kulture sam iznimno zadovoljna jer, osim električnog klavira i mikrofona, imam pristup i Orffovom instrumentariju (udaraljkama), a i tamburama, što je rijetkost u školama te smatram da s ovom opremom mogu djeci pružiti kvalitetnu nastavu kakvu i zaslužuju.
Anica Hrlec: Mislim da tu još ima prostora za napredovanje. Fizika je istraživački predmet u kojem bi se stvarno moralo sve raditi pokusima, te bi u svakom području trebalo omogućiti učenicima da sami istražuju.
Matej Dobrić: Nastavu kemije pokušavam učiniti što dinamičnijom nudeći učenicima grupne radove, projektne zadatke, terensku nastavu i izvannastavne aktivnosti. Zbog toga neću odustati raditi i na razvoju kvalitete koju naši učenici zaslužuju. Zalagat ću se za bolju opremljenost učionice koja trenutno zadovoljava osnovne potrebe. Postoji nekoliko stavaka koje smatram izuzetno bitnima da se što prije unaprijede, a sve s ciljem očuvanja zdravlja, sigurnosti, ali i kvalitetne provedbe odgojno-obrazovnog procesa u nastavi kemije. Uređenjem i dodatnim opremanjem učionice i kabineta mogli bismo podići kvalitetu obrazovanja na višu razinu koja bi učenike dovodila do pravog cilja i iskustvenog učenja.
Tekst: Lana Hegedić, 8. b