POTICANJE ČITANJA
Prvaši sudjelovali u projektu „Posvojeni pisac”

napisao Izvor Osmodec Urednik

Prvaši sudjelovali u projektu „Posvojeni pisac”

Učenici 1. b uz pomoć svoje učiteljice Suzane Balić i knjižničarke Romane Erhatić odradili su nesvakidašnji projekt poticanja čitanja. Mali čitatelji „posvojili” su Željku Horvat-Vukelju, odnosno proučili njezin život i djelo, ali i dopisivali se s njom

Projekt poticanja čitanja Posvojeni pisac provodio se među učenicima 1. b razreda tijekom školske godine s ciljem stjecanja navike čitanja, osjećaja uživanja u čitanju i razvoju čitalačkih sposobnosti učenika. Književnica koju je razred posvojio bila je Željka Horvat-Vukelja. Projekt je realiziran  kroz razne aktivnosti: radionice, čitanje naglas, natjecanje u recitiranju pjesama / izradi likovnih radova, izrade plakata o omiljenoj knjizi, promidžbe zdravog čitanja u razredu (bolji čitači čitaju slabijim čitačima u razredu), ankete, dramatizacije igrokaza sa štapnim lutkama, kvizove i prezentacije.

Nositeljice projekta bile su učiteljica razredne nastave Suzana Balić i knjižničarka Romana Erhatić. Provodio se na način da su učenici  kroz prezentaciju saznali o životu i stvaralaštvu poznate književnice, nakon toga su na vrata stavili natpis razred Željke Horvat-Vukelja i posvajanje je krenulo.

Tijekom godine sakupljali su građu o književnici, pisali joj pisma i e-pisma, slali fotografije razreda, učeničke likovne radove, dojmove o knjizi, čestitke prigodom blagdana i s užitkom čitali sva njezina djela. Na kraju projekta upriličen je  susret s književnicom, podijeljene su zahvalnice za sudjelovanje u projektu učenicima i učiteljicama te prigodni pokloni izdavača.

Cijeli projekt podržala je i Školska knjiga, a književnica je nesebično podijelila svoje slobodno vrijeme (kojeg nema previše jer je i dalje dosta aktivna) učenicima i potpuno im se posvetila. U ovom projektu učenici su uz Hrabricu, Balončicu, Leteći glasovir, Panjoglav, Slikopriče, Miška  i druge njezine priče na zanimljiv način razvili interes za knjigu, upoznali autoricu, savladali tehniku čitanja, preuzeli sve veću ulogu u čitanju i pritom uživali.

Tekst i fotografije: Suzana Balić, uč. mentorica

Povezani članci