Važno je poznavati svoj grad
Učenici 2. a razreda ove su školske godine bili vrlo aktivni. Njihova im je učiteljica Lucija Martinčić uz pomoć pripravnice Jelene Kuzijev organizirala nekoliko sati terenske nastave kako bi upoznali svoj grad
Posjet groblju Dva dana prije Svih svetih pod satom vjeronauka učenici su s vjeroučiteljicom s. Marinelom te učiteljicama Lucijom i Jelenom posjetili Gradsko groblje u Križevcima. Tamo su se pomolili ispred središnjeg križa te zapalili lampaše za sve pokojne. Obilazak kulturnih znamenitosti Sredinom studenog učenici su bili u obilasku grada. Vodila ih je učiteljica Jelena, koja je članica Djevojačke križevačke straže. Ravnatelj Dražen je na početku obilaska išao s njima gradonačelniku Branku Hrgu pa su se zajedno fotografirali. – Cilj obilaska bio je učenike upoznati sa znamenitostima grada Križevaca. Prvo smo dakle, posjetili gradonačelnika u nekadašnjoj županijskoj palači, kao jednoj od najstarijih zgrada u Križevcima. Zatim smo posjetili crkvu sv. Križa, negdašnju sinagogu i sabornicu te kip posvećen Antunu Nemčiću na glavnom gradskom trgu. Obišli smo i Hrvatski dom, Gradski muzej te crkvu sv. Ane – objasnila je učiteljica Lucija. Upoznavanje grkokatoličke katedrale Krajem veljače uslijedio je posjet grkokatoličkoj katedrali Svete Trojice. Tamo ih je dočekao vodič, koji im je govorio o prošlosti te opisao vanjski izgled katedrale. Katedralu su vidjeli i iznutra, a učenicima su najzanimljivije bile ikone svetaca. Saznali su o obredu grkokatoličke mise te razlici u unutrašnjem izgledu rimokatoličke i grkokatoličke crkve. Budući da su učenici pokazali lijepo i pristojno ponašanje i sa zanimanjem slušali vodiča, na kraju im je podijelio slike svetaca i bombone. Željeznički i autobusni kolodvor U veljači su posjetili i željeznički i autobusni kolodvor u Križevcima. – Autobusom smo prvo došli do željezničkog kolodvora. Tamo smo se upoznali s djelatnicima i s njima razgovarali. Objasnili su nam kako kolodvor izgleda, što svaki kolodvor mora imati. Upozorili su nas i na opasnosti na peronima te opisali pravila lijepog ponašanja. Bili smo na trećem peronu, dočekali putnički vlak, a prometnik nam je dozvolio da se fotografiramo u vlaku. Bili smo i u uredu prometnika koji nam je pokazao komandnu ploču sa svjetlima koja pokazuju kretanje vlakova. Vidjeli smo i čekaonicu te na šalteru razgovarali sa blagajnicom koja je prodavala karte – ispričala je učiteljica Jelena. Na autobusnom kolodvoru učenike je srdačno dočekala blagajnica. Razgovarala je s učenicima koji su postavljali mnogo pitanja. Ispisala je nekoliko karata da učenici mogu vidjeti kako one izgledaju. Tekst: Dora Rebić, 7. a |