28. 12. 2012. PROJEKTNA NASTAVA
Osmaši degustirali suši i zeleni čaj
U listopadu i studenom učenici osmih razreda obrađivali su lektiru Sadako hoće živjeti tako da su kroz projekt istraživali o Japanu, zemlji u koju je smještena radnja ove knjige.
Osim teoretskih znanja, imali su i praktični dio nastave – degustaciju sušija i zelenoga čaja
Dragi učenici, je li vam ikada dosadila klasična obrada lektire? Ako jest, preporučam da uz lektiru Sadako hoće živjeti odradite projekt kakav smo u listopadu i studenome odradili mi, učenici 8. a i
8. b pod vodstvom naše učiteljice Martine.
Učenici su se podijelili u sedam skupina i istraživali razne teme vezane uz Japan: geografske
podatke, povijest (posebice Drugi svjetski rat i pad atomske bombe), kulturu, umjetnost, sport... Skupine su trebale napraviti Power Point prezentaciju i usmeno izložiti podatke do kojih su došle.
Japanski običaji
Prva skupina objasnila je kulturu i običaje u Japanu pa su učenici naučili mnogo toga o japanskoj
tradicionalnoj hrani i piću, odijevanju, izgledu domova, odgoju i svetkovinama.
Da ne bi sve ostalo samo na teoriji, Kristijan, Ana-Marija i Silvija pokazali su svojim kolegama
kako se pije čaj: ponuđena šalica uzima se desnom rukom i polaže na lijevi dlan; kod podizanja
šalice domaćinu se upućuje lagani naklon u znak zahvalnosti i poštovanja, a zatim se čaj ispija u tri gutljaja pri čemu je posljednji gutljaj najduži.
Slijedio je najuzbudljiviji dio – isprobavanje kakvog je okusa sushi. Za one koji ne znaju, sushi je
tradicionalno japansko jelo od riže, sirove ribe i povrća, a postoje različite varijacije. Na našem su
se stolu našle četiri različite vrste sushija, koje je profesorica naručila u restoranu Calypso, te nekoliko termosica zelenoga čaja.
– Zahvaljujući domišljatosti našega razreda, spojili smo ugodno s korisnim i zato sam imao priliku
probati sushi koji mi se svidio – rekao je Antonio Kos, jedan od rijetkih kojima se okus sushija dopao.
Nakon polusatnog veselog druženja i diskutiranja o jelu i čaju, učenici su se vratili na izlaganje
ostalih skupina. Od skupine koja je proučavala geografska obilježja Japana ostatak razreda naučio je da je tsunami plimni val uzrokovan potresom na dnu mora ili oceana. Također, učenici
su imali priliku poslušati japansku himnu i saznati da je ona jedna od najkraćih himni ikada napisanih, da japansko pismo ima mnogo znakova i da nijedan Japanac ne zna sve znakove.
Naučili su povijesnu pozadinu bacanja atomske bombe i način kako ona djeluje. Saznali su i što je sumo, origami, bonsai, ikebana, šamisen, manga, i još mnogo toga.
– Kroz ovakav rad naučili smo puno o Japanu i padu atomske bombe na Hirošimu i stradanjima na
tom području. Sviđalo mi se što smo imali priliku probati pravi japanski zeleni čaj i sushi. Nadam se da ćemo ponoviti takve projekte – istaknuo je Dino Davosir.
Bilo je i više no očito da se učenicima svidio ovakav način rada. Svi su radu pristupili vrlo ozbiljno
i odgovorno i uložili mnogo truda.
–Svidjelo mi se ovakvo obrađivanje lektire i mislim da ono ima učinka, barem što se tiče truda
koji smo uložili za vrijeme istraživanja i čitanja ove lektire – zaključila je Andreja Đurđević.
Tekst: Kristijan Višak, 8. a Fotografije: Martina Valec-Rebić
Pogledajte naše prezentacije:
8. a
8. b
|